Brake Hold – Frende Tutma Sistemi Nedir? Nasıl Çalışır?

370 gösterim

Frende Tutma Sistemi, sürücü konforunu arttırmak adına geliştirilen bir frenleme teknolojisi olarak öne çıkıyor. İngilizce dilindeki karşılığı olan Brake Hold olarak da bilinen sistem, durma esnasında ayağı fren pedalında basılı tutma durumuna son veriyor. Frende Tutma Sistemi özellikle yoğun trafiğin etkili olduğu şehirlerde sürücülerin ayağını rahatlatabilecek bir sistem olarak dikkat çekiyor.

Frende Tutma Sistemi Nasıl Çalışır?

Frende Tutma Sistemi’nin devreye girmesi için araçta bulunan Frende Tutma düğmesine basmak gerekiyor. Bu özelliğin çalışması için üç şart gerekiyor. Bunlardan ilki Frende Tutma svicine basmak olarak öne çıkıyor. İkinci aşama; araç hareket ediyor konumda iken fren pedalına basılması eyleminden oluşuyor. Zira Frende Tutma Sistemi, aracın fren sisteminde bulunan fren basıncı ile çalışıyor. Üçüncü ve son şart ise aracın hızının 0 km/s’ye inmesi oluyor.

Bu aşamalardan sonra araç durduğunda sürücü fren pedalını bıraksa bile herhangi bir hareket olmuyor. Araç mevcut durumunu koruyor. Sürücü gaz pedalına bastığında ise Frende Tutma Sistemi otomatik olarak devre dışı kalıyor. Daha sonra araç bekleme moduna geçiyor.

Frende Tutma Sistemi devreye girdiğinde aracın gösterge panelinde bir ışık yanıyor. O ışık ”Brake Hold” ışığı olarak nitelendiriliyor. Böylece sürücü aracın sistemi devreye soktuğunu kolayca öğrenebiliyor.

Sürücü Konforu İçin Pratik Çözüm

Sürücüler için yoğun trafikte araç kullanmak sinirleri zorladığı gibi ayakları da  zaman zaman yorabiliyor. Pek çok araç sahibi debriyaj pedalı ile fren pedalı arasındaki sık ayak hareketinden ötürü otomatik şanzımanlı araçları tercih ediyor. Otomatik şanzımanlı otomobiller her ne kadar sık ayak hareketinden sürücüyü kurtulmasına aracı olsa da dur kalkın çok olduğu yollarda ayağın fren pedalına sürekli basmak gerekiyor. Frende Tutma Sistemi bu noktada devreye giriyor ve sürücü konforunu bir adım öteye taşımak için görev yapıyor. Sistem sadece yoğun trafikte değil trafik lambalarında da kullanılabiliyor.

KÖŞE YAZILARI

Şu anda birçok masaüstü yayıncılık paketi ve web sayfa düzenleyicisi, varsayılan mıgır metinler olarak Lorem Ipsum kullanmaktadır. Ayrıca arama motorlarında ‘lorem ipsum’ anahtar sözcükleri ile arama yapıldığında henüz tasarım aşamasında olan çok sayıda site listelenir. 

Toyota toyota

inelenen bir sayfa içeriğinin okuyucunun dikkatini dağıttığı bilinen bir gerçektir. Lorem Ipsum kullanmanın amacı, sürekli ‘buraya metin gelecek, buraya metin gelecek’ yazmaya kıyasla daha dengeli bir harf dağılımı sağlayarak okunurluğu artırmasıdır.

Toyota

Beşyüz yıl boyunca varlığını sürdürmekle kalmamış, aynı zamanda pek değişmeden elektronik dizgiye de sıçramıştır. 1960’larda Lorem Ipsum pasajları da içeren Letraset yapraklarının yayınlanması ile ve yakın zamanda Aldus PageMaker gibi Lorem Ipsum sürümleri içeren masaüstü yayıncılık yazılımları ile popüler olmuştur.

Toyota toyota

Lorem Ipsum, dizgi ve baskı endüstrisinde kullanılan mıgır metinlerdir. Lorem Ipsum, adı bilinmeyen bir matbaacının bir hurufat numune kitabı oluşturmak üzere bir yazı galerisini alarak karıştırdığı 1500’lerden beri endüstri standardı sahte metinler olarak kullanılmıştır.

Jhon Doe Lorem Name