Ön Çarpışma Önleyici Sistem – Toyota Safety Sense Nedir?

292 gösterim

Çarpışma Önleme Sistemi, araçlarda yer alan alan emniyet donanımları arasında en önemli donanımlardan biri olarak öne çıkıyor. Sistem, aracın önüne yaya, araç ya da başka bir unsurun çıkması durumunda devreye giriyor. Belli şartlar altında Önce sürücüye uyarı veren sistem, sürücünün tepki vermemesi halinde belli şartlarda otomatik fren yapıyor veya yine belli şartlar altında fren yapıldıysa fren şiddetini artırıyor. Böylece olası bir kazayı önlemeye çalışıyor.

Çarpışma Önleme Sistemi Nasıl Çalışır?

Çarpışma Önleme Sistemi’nin devreye girmesi için aracın belli bir hız sınırını geçmesi gerekiyor. Sistem yoldaki diğer araçları algılamak için kameranın yanı sıra lazer sensörlerini de kullanıyor. Araç; söz konusu donanımlar ile herhangi bir çarpışma tehlikesi algıladığında sırasıyla; önce uyarı yapıyor, uyarı sonucu sürücüden tepki gelmez ise fren sistemine müdahale etmek suretiyle kaza riskini aşağıya çekiyor.

Sürücünün uyarıya tepki verip vermediği kontrol ediliyor. Sürücünün frene tepki vermemesi ya da geç tepki vermesi durumunda aracın fren durumuna geçmesi de Çarpışma Önleme Sistemi’nin ikinci olarak Otomatik Fren Sistemi’nden de yararlandığını gösteriyor. Dolayısıyla tek bir sistemin görevini yapabilmesi için farklı sistemlerin birlikte çalıştığını ortaya çıkıyor. Öte yandan Çarpışma Önleme Sistemi, Toyota markasının pek çok güvenlik donanımını tek çatı altında toplayan Toyota Safety Sense Paketi’nin bünyesinde yer alıyor.

Toyota Safety Sense Nedir?

Toyota Safety Sense, pek çok aktif güvenlik sistemini kapsayan bir paket olarak öne çıkıyor. ”Toyota Safety Sense paketinin içerisinde hangi donanımlar bulunuyor?” diye soranlar için zengin bir liste bulunuyor. Paketin içerisinde; Şerit Takip Sistemi, Otomatik Hız Sabitleme Sistemi, Otomatik Yanan Uzun Farlar, Yaya Algılama Özellikli Ön Çarpışma Önleyici Sistem yer alıyor.

Çarpışma Önleme Sistemi bir nevi yapay zeka kullanarak özellikle arakadan çarpma riskini daha aşağı seviyelere çekmek için görev yaparken, yaya algılama sistemi de hem araç içindeki hem de araç dışındaki canlıların güvenliği için görev yapıyor. Şerit takip sistemi aracın kendi şeridinde kalmasını sağlamak için yardımcı oluyor. Otomatik Yanan Uzun Farlar, diğer sürücüleri rahatsız etmeden uzağı göstermek için çalışırken, Otomatik Hız Sabitleyici öndeki araçla mesafeyi korumak için devreye giriyor

KÖŞE YAZILARI

Şu anda birçok masaüstü yayıncılık paketi ve web sayfa düzenleyicisi, varsayılan mıgır metinler olarak Lorem Ipsum kullanmaktadır. Ayrıca arama motorlarında ‘lorem ipsum’ anahtar sözcükleri ile arama yapıldığında henüz tasarım aşamasında olan çok sayıda site listelenir. 

Toyota toyota

inelenen bir sayfa içeriğinin okuyucunun dikkatini dağıttığı bilinen bir gerçektir. Lorem Ipsum kullanmanın amacı, sürekli ‘buraya metin gelecek, buraya metin gelecek’ yazmaya kıyasla daha dengeli bir harf dağılımı sağlayarak okunurluğu artırmasıdır.

Toyota

Beşyüz yıl boyunca varlığını sürdürmekle kalmamış, aynı zamanda pek değişmeden elektronik dizgiye de sıçramıştır. 1960’larda Lorem Ipsum pasajları da içeren Letraset yapraklarının yayınlanması ile ve yakın zamanda Aldus PageMaker gibi Lorem Ipsum sürümleri içeren masaüstü yayıncılık yazılımları ile popüler olmuştur.

Toyota toyota

Lorem Ipsum, dizgi ve baskı endüstrisinde kullanılan mıgır metinlerdir. Lorem Ipsum, adı bilinmeyen bir matbaacının bir hurufat numune kitabı oluşturmak üzere bir yazı galerisini alarak karıştırdığı 1500’lerden beri endüstri standardı sahte metinler olarak kullanılmıştır.

Jhon Doe Lorem Name