Çekiş Kontrol Sistemi Nedir? Ne İşe Yarar?

391 gösterim

Çekiş kontrol sistemi, aracın performansını arttırmaya yönelik bir otomobil teknolojisi olarak öne çıkıyor. ASR olarak da bilinen modeline göre kimi araçlarda baz donanım olarak yer alırken, kimisinde de opsiyonel olarak sunuluyor. Aracın patinaj çekmesini engellemek için görev yapan bu sistem, performansın yanı sıra güvenliğe de etki eden bir sistem oluyor.

Çekiş Kontrol Sistemi’nin Anti Patinaj Sistemi, ASR ve TCS şeklinde pek çok ismi bulunuyor. ASR olarak bilinmesinin sebebi Almanca dilindeki ifade ediliş şeklinden kaynaklanıyor. ASR, Almanca’daki Antriebsschlupfregelung ifadesinin kısaltmasını karşılıyor. Ancak Çekiş Kontrol Sistemi’nin tek takma ismi ASR’den ibaret değil. Bir başka bilinen takma adı TRC veya TCS de İngilizce dilindeki Traction Control System ifadesinin baş harflerinden oluşuyor.

Çekiş Kontrol Sistemi Ne İşe Yarar?

Çekiş Kontrol Sistemi, ani kalkışlar esnasında aracın yüksek güç sarfiyatını engellemek için çalışıyor. Aynı zamanda tekerleğin patinaj yapması ihtimalini daha aşağıya çekmek için görev yapıyor. Sistemin  güvenlik noktasında ise özellik yağmurlu havalarda ortaya koyduğu performans önem taşıyor. Çekiş Kontrol Sistemi, yağmurlu havalarda da patinajı engellemeye yardımcı olduğundan kaygan zeminden kaynaklanan riskleri kalkış anında aşağıya çekebiliyor.

Öte yandan sistem inisiyatifi sürücünün üzerinden alıyor ve en güvenli seçeneklere göre ayarlamayı kendisi yapıyor.  Bu sayede sürücü üzerindeki iş yükü de hafifliyor. Ayrıca aracın patinaja kalkmaması yakıt tüketimi noktasında da araç sahiplerine avantaj sağlıyor.

Çekiş Kontrol Sistemi’nin Avantajları

Anti Patinaj sistemi gereksiz patinajı engelleyerek olası güvenlik sorunlarının önüne geçilmesine aracılık ediyor. Ayrıca aracın anlık güç harcamasını kontrol altına tutuyor.  Araç patinaja kalktığında motor devri yükseliyor. Üstelik bu aniden oluyor. Anti Patinaj Sistemi ile motorun ani bir şekilde yüksek devirlere çıkmasının önüne geçiliyor. Bu müdahale aynı zamanda gereksiz yakıt sarfiyatının önüne geçilmesi anlamına geliyor.

Patinaj esnasında sürücünün aracın hakimiyeti kaybetmesi gibi durumlar da söz konusu olabiliyor. Bu da araç içinde bulunanların pek çok tehlike ile yüz yüze kalabilecekleri anlamına geliyor. Anti Patinaj Sistemi güvenlik konusuna bu noktada da pozitif etki yapıyor.

Çekiş Kontrol Sistemi, yeni nesil araçlarda giderek yaygınlaşıyor. Bu da sistemin giderek daha popüler olduğu anlamına geliyor. Ancak bu sistem araca fabrikada eklenebiliyor. Yani Çekiş Kontrol Sistemi’nin sonradan araca eklenmesi gibi bir durum söz konusu olmuyor. Dolayısıyla bu sistemin opsiyonel olarak sunulduğu modelleri satın almak isteyenlerin bunu aracı sipariş ederken belirtmesi gerekiyor.

KÖŞE YAZILARI

Şu anda birçok masaüstü yayıncılık paketi ve web sayfa düzenleyicisi, varsayılan mıgır metinler olarak Lorem Ipsum kullanmaktadır. Ayrıca arama motorlarında ‘lorem ipsum’ anahtar sözcükleri ile arama yapıldığında henüz tasarım aşamasında olan çok sayıda site listelenir. 

Toyota toyota

inelenen bir sayfa içeriğinin okuyucunun dikkatini dağıttığı bilinen bir gerçektir. Lorem Ipsum kullanmanın amacı, sürekli ‘buraya metin gelecek, buraya metin gelecek’ yazmaya kıyasla daha dengeli bir harf dağılımı sağlayarak okunurluğu artırmasıdır.

Toyota

Beşyüz yıl boyunca varlığını sürdürmekle kalmamış, aynı zamanda pek değişmeden elektronik dizgiye de sıçramıştır. 1960’larda Lorem Ipsum pasajları da içeren Letraset yapraklarının yayınlanması ile ve yakın zamanda Aldus PageMaker gibi Lorem Ipsum sürümleri içeren masaüstü yayıncılık yazılımları ile popüler olmuştur.

Toyota toyota

Lorem Ipsum, dizgi ve baskı endüstrisinde kullanılan mıgır metinlerdir. Lorem Ipsum, adı bilinmeyen bir matbaacının bir hurufat numune kitabı oluşturmak üzere bir yazı galerisini alarak karıştırdığı 1500’lerden beri endüstri standardı sahte metinler olarak kullanılmıştır.

Jhon Doe Lorem Name