Otomobil Klima Gazı Dolumu ve Bakımı Nasıl Yapılır?

45 gösterim

Bunaltıcı yaz sıcakları geldiğinde arabaların motoru kadar kliması da yoğun bir şekilde çalışıyor. Bu sistemin sürekli kullanılması zamanla bazı problemlerin oluşmasına neden olabiliyor. Bu problemler kimi zaman kötü kokular kimi zaman da yetersiz soğutma şeklinde sürücülerin karşısına çıkarak onları zor durumda bırakıyor. Eğer siz de klimanızdan ferah bir soğukluk yerine kötü kokular alıyorsanız bu durum klimanızın bakım zamanının geldiğini gösteriyor. Tabii bundan daha kötü bir durum daha var. Kimi klimalar kötü koku yaymak bir yana dursun, dışarıdan aldığı havayı bile soğutmayacak duruma gelebiliyor. Bu problem ise genellikle otomobillerdeki klima gazı miktarının yetersizliğinden kaynaklanıyor. Otomobilinizin klimasında bu tarz problemlerle karşılaşıyorsanız endişelenmenize gerek yok; her ikisinin de çözümü var. Peki klimalar yeteri kadar soğutmadığında veya kötü kokular yaydığında neler yapmak gerekiyor?

Otomobil klima gazı nasıl doldurulur?

Arabanızdaki klima eskisi kadar soğutmuyorsa yapılması gereken tek şey en kısa sürede klima gazı dolumu yaptırmak. Klima gazı dolum işlemini kendi başınıza da yapmanız mümkün; ancak zahmetli ve tehlikeli bir işlem olduğu için dolum işleminin yetkili servislerde işin ehli ustalarca yapılması daha güvenli. Çünkü klima gazı dolumu profesyonel bir şekilde bir makine yardımıyla yapıldığında sizin yapamayacağınız işlemleri de gerçekleştiriyor. Bunlardan bazıları mevcut klima gazının vakumlanarak haznenin tamamen boşaltılması, yağ basınç testi ve kaçak kontrolü olarak özetlenebilir.

Gaz dolum işlemi kaputun altındaki ve hava filtresinin arkasındaki klima gazı bağlantı noktalarından yapılıyor. Kaputun altındaki nokta tahliye için diğeri de dolum için kullanılıyor. Gaz dolum makinesindeki bağlantı boruları bu noktalara bağlanıyor ve arabanın marka modeli girilerek dolum işlemi başlatılıyor. Gaz dolumu yaptırırken güvenilir bir servise gittiğinizden emin olmanız gerekiyor.

Yaklaşık yarım saat süren vakumlama ve gaz dolumu işleminin ardından aracınızın klimasını kontrol ederek yola devam edebilirsiniz. Dahası arabanızın klima gazını doldurduktan sonra detaylı bir bakım yaparak klimanızla ilgili problemlerin tamamını giderebilirsiniz.

Otomobil klimasına nasıl bakım yapılır?

Arabanızdaki klima sistemiyle ilgili problemler her zaman gaz dolumu gerektirecek kadar teknik olmayabilir. Eğer klimanızdaki tek problem kötü koku salınımı ise klima bakımı yapmanız yeterli. Bu işlemi kendi imkanlarınızla da halledebilirsiniz.

Söz konusu klima bakımı olduğunda en önemli bölümü polen filtresi oluşturuyor. Polen filtreleri içeriye alınan havadaki partikülleri ve toz parçacıklarını süzerek aracın içine temiz bir hava girmesini sağlıyor. Uzun süreli kullanımlardan sonra filtreleme özelliğini yitiren bu parçanın değiştirilmesi gerekiyor. Polen filtresini değiştirirken yeni filtrenin karbonlu olduğundan emin olmalısınız. Filtre üzerindeki karbon bakterilere yapışarak onları yok etmeye yarıyor. Polen filtreleri ortalama 10 bin kilometrede bir değiştirilse de oldukça maliyetsiz olan bu parçayı daha kısa periyotlarla kontrol etmeniz faydalı olabilir. Polen filtresi çoğu otomobilde torpido bölmesinin arkasında bulunuyor.

Klima bakımıyla ilgili bir diğer nokta da havalandırma delikleriyle alakalı. Klimanın yayılan kötü kokular genellikle havalandırma kanallarında biriken bakterilerden kaynaklanıyor. Bakteriler sıcak ve nemli ortamlarda üremeye yatkın olduğu için klima havalandırma kanalları bunun için mükemmel bir ortam oluşturuyor. Klimanızdaki havalandırma deliklerini bakterilerden nasıl temizleyeceğinizi düşünüyorsanız bir klima temizleme spreyi almanız yeterli. Satın aldığınız klima temizleme spreyini havalandırma deliklerine sıkarak kokuya neden olan bakterileri yok edebilirsiniz. Ancak temizlik spreyini kullanırken bazı adımlara dikkat etmeniz gerekiyor:

  • Spreyle temizleme işleminden önce klimanın yaklaşık beş dakika boyunca sıcak ve yüksek modda çalıştırılması gerekiyor. Böylece spreyin etki gücünü daha da artırabilirsiniz.
  • Spreyi hava deliklerine sıkmadan önce klimayı ve aracı kapatmalısınız.
  • Sprey sıkma işleminin ardından klimayı tekrar kalorifer moduna alarak kısa bir süre çalıştırmanız gerekiyor. Ancak bu sefer düşük üfleme seviyesine aldığınızdan emin olmalısınız.
  • Bu işlemlerin ardından hava kanallarını yaklaşık yarım saat dinlendirerek aracınızın klima bakımını tamamlayabilirsiniz.

YORUM YAZ

KÖŞE YAZILARI

Şu anda birçok masaüstü yayıncılık paketi ve web sayfa düzenleyicisi, varsayılan mıgır metinler olarak Lorem Ipsum kullanmaktadır. Ayrıca arama motorlarında ‘lorem ipsum’ anahtar sözcükleri ile arama yapıldığında henüz tasarım aşamasında olan çok sayıda site listelenir. 

Toyota toyota

inelenen bir sayfa içeriğinin okuyucunun dikkatini dağıttığı bilinen bir gerçektir. Lorem Ipsum kullanmanın amacı, sürekli ‘buraya metin gelecek, buraya metin gelecek’ yazmaya kıyasla daha dengeli bir harf dağılımı sağlayarak okunurluğu artırmasıdır.

Toyota

Beşyüz yıl boyunca varlığını sürdürmekle kalmamış, aynı zamanda pek değişmeden elektronik dizgiye de sıçramıştır. 1960’larda Lorem Ipsum pasajları da içeren Letraset yapraklarının yayınlanması ile ve yakın zamanda Aldus PageMaker gibi Lorem Ipsum sürümleri içeren masaüstü yayıncılık yazılımları ile popüler olmuştur.

Toyota toyota

Lorem Ipsum, dizgi ve baskı endüstrisinde kullanılan mıgır metinlerdir. Lorem Ipsum, adı bilinmeyen bir matbaacının bir hurufat numune kitabı oluşturmak üzere bir yazı galerisini alarak karıştırdığı 1500’lerden beri endüstri standardı sahte metinler olarak kullanılmıştır.

Jhon Doe Lorem Name