Toyota GAZOO Racing 2018’de de Hız Kesmiyor

57 gösterim

TOYOTA GAZOO Racing 2018 yılında, 8 yıllık aranın ardından yeniden Dünya Ralli Şampiyonası takvimine alınan Marmaris Rallisi’nde mücadele edecek ekipler arasında yer alıyor. “Daha iyi otomobiller üretmek” felsefesini benimseyen Toyota, dünyanın zorluk seviyesi en yüksek pistlerinden parkurlarına kadar her ortamda yarışarak deneyimini daha da üst seviyeye çıkarmayı amaçlıyor.

TOYOTA GAZOO Racing 2018’de Birçok Alanda Mücadeleye Devam Edecek

Toyota yarış ekibi, toplam 13 yarıştan oluşan WRC 2018 sezonunun 10. ayağı Marmaris Rallisi için 13-16 Eylül tarihleri arasında Türkiye’ye gelecek. Son olarak 2010 yılında yarışlara ev sahipliği yapan Türkiye’de podyumun en üst basamağı için mücadele edecek olan GAZOO Racing WRC takımının iki aracının sürücü koltuğunda Jari-Matti Latvala ve Ott Tänak olacak. Toyota’nın WRC kadrosunda bu iki isme ek olarak kariyerinde 22 etap galibiyet bulunan Esapekka Lappi yer alıyor. Deneyimli pilotların yardımcılıklarını ise Miikka Anttila, Martin Järveoja ve Janne Ferm yapıyor.

Toyota, ralli dışında başka alanlarda da zirve mücadelesi vermeyi sürdürecek. Bu alanlar içerisinde en dikkat çekici olanlarını Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) ve Nürburgring 24 Saat yarışları oluşturuyor. Ekip ayrıca sezonun en prestijli yarışı konumundaki Le Mans 24 Saat’te de şampiyonluk yaşamak istiyor. WEC 2018 sezonunda 2 araçla yarışlara katılacak GAZOO Racing, Formula 1 pilotlar klasmanında 2 şampiyonluğu bulunan Fernando Alonso’yu kadrosuna katarak motorsporları dünyasında yılın transferini gerçekleştirmişti. Daha önce Toyota LMP1 araçlarında yarışan Anthony Davidson’ın test pilotu olarak deneyimlerini aktaracağı ekipte 8 numaralı aracın koltuğunu Alonso ile birlikte Sébastien Buemi ve Kazuki Nakajima paylaşacak. 7 numaralı aracı ise Mike Conway, Kamui Kobayashi ve José María López üçlüsü kullanacak.

TOYOTA GAZOO Racing Yarış Heyecanını Otomobil Tutkunları İle Paylaşıyor

İlerleme içim motorsporları ve otomotiv endüstrisinin birbirleriyle uyum içerisinde olması gerektiğine inanan Kichiro Toyoda tarafından 1950’lerde temelleri atılan Toyota GAZOO Racing, sadece yarışlara katılmak ile yetinmiyor. Aynı zamanda organize ettiği çeşitli girişimlerle binek araç sürücülerini rekabet etmeye davet ederek, kendi otomobillerine olan tutkularını ve araç sürmekten aldıkları keyfi artırmayı da amaçlıyor. Bu amaçla düzenlenen etkinlikler arasında TOYOTA GAZOO Racing 86/BRZ ve TOYOTA GAZOO Racing Netz Cup Vitz yarışları ile TOYOTA GAZOO Racing Rally Şampiyonası yer alıyor. Ayrıca çeşitli pist aktiviteleri de düzenleniyor.

GAZOO Racing, geçtiğimiz yıl içerisinde markanın motorsporları aktivitelerini yansıtan GR serisinin duyurusunu yapmıştı. Yarış ekibinin deneyiminden ve teknolojisinden yararlanılarak geliştirilen seri, 9 model ve 11 versiyondan oluşuyordu. Toyota bu kapsamda ralli atmosferinden esinlenerek Yaris WRC ile seri üretim Yaris arasında köprü vazifesi gören ve yüksek performansıyla beğeni toplayan Yaris GRMN’yi üretmişti. Aracının sahip olduğu kapasiteden maksimum seviyede yararlanırken, güvenliğe de önem veren bireyler tarafından yoğun ilgi ile karşılanan 400 Yaris GRMN’in tamamı, satışa sunulmasının ardından sadece 3 gün içerisinde tükenmişti.

Yüksek Performans ve Etkileyici Sürüş Dinamikleri İle Yaris GRMN

Adını GAZOO Racing ekibi ve efsanevi yarış pisti Nürburgring’den alan Yaris GRMN, B segmenti performanslı Hatcback sınıfına motor gücü ile yeni dinamikler ekliyor. Lotus ile gerçekleştirilen işbirliğinin bir sonucu olan 1,798 cm 32ZR-FE motoru, 212 BG – 6800 d/dakika güç ve 250 Nm – 4800 d/dakika tork üretebiliyor. Bu motor sayesinde GRMN, 100 kilometre hıza 6,4 saniyede ulaşabiliyor.

Standart Yaris ile aynı bantta; ancak günde sadece 7 adet üretilen GRMN, test aşamasını Nürburgring Pisti’ne yakın konumdaki Toyota tesisinde özel ekiple birlikte geçirdi. Bu süreçte araç farklı ortamlarda nasıl performans vereceğinin gözlemlenebilmesi için Nordschleife Pisti’nde, dağ yollarında ve hızlı otobanlarda denendi.

KÖŞE YAZILARI

Şu anda birçok masaüstü yayıncılık paketi ve web sayfa düzenleyicisi, varsayılan mıgır metinler olarak Lorem Ipsum kullanmaktadır. Ayrıca arama motorlarında ‘lorem ipsum’ anahtar sözcükleri ile arama yapıldığında henüz tasarım aşamasında olan çok sayıda site listelenir. 

Toyota toyota

inelenen bir sayfa içeriğinin okuyucunun dikkatini dağıttığı bilinen bir gerçektir. Lorem Ipsum kullanmanın amacı, sürekli ‘buraya metin gelecek, buraya metin gelecek’ yazmaya kıyasla daha dengeli bir harf dağılımı sağlayarak okunurluğu artırmasıdır.

Toyota

Beşyüz yıl boyunca varlığını sürdürmekle kalmamış, aynı zamanda pek değişmeden elektronik dizgiye de sıçramıştır. 1960’larda Lorem Ipsum pasajları da içeren Letraset yapraklarının yayınlanması ile ve yakın zamanda Aldus PageMaker gibi Lorem Ipsum sürümleri içeren masaüstü yayıncılık yazılımları ile popüler olmuştur.

Toyota toyota

Lorem Ipsum, dizgi ve baskı endüstrisinde kullanılan mıgır metinlerdir. Lorem Ipsum, adı bilinmeyen bir matbaacının bir hurufat numune kitabı oluşturmak üzere bir yazı galerisini alarak karıştırdığı 1500’lerden beri endüstri standardı sahte metinler olarak kullanılmıştır.

Jhon Doe Lorem Name