Toyota Modellerinin Lastik Basınçları ve Ölçüleri Nelerdir?

784 gösterim

Araba bakımı söz konusu olduğunda genelde ilk akla gelenler yağ, silecek ve fren balatası değişimi oluyor. Ancak periyodik bakım sırasında otomobilin yol ile bağlantısını sağlayan lastikleri de güvenlik ve sürüş konforu gibi nedenlerden dolayı mutlaka kontrol etmek gerekiyor. Bu kontroller sırasında ihtiyaç duyulan bilgilerin başında ise Toyota modellerinin lastik basınçları ve ölçüleri ile ilgili değerler geliyor.

Toyota Modellerinin Lastik Basınçları ve Ölçüleri Nereden Öğrenilir?

Araç sahiplerinin, kullanım kılavuzunda belirtilen değere göre lastik basınçlarını ayarlamaları gerekiyor. Eğer otomobilinizin kullanım kılavuzunda bu değer belirtilmiyorsa, öğrenmek için torpido gözü kapağının ya da şoför kapısının çerçevesinin iç kısmına göz atabilirsiniz. Ayrıca Toyota, bu konuda müşterilerinin işlerini Benim Toyota’m portalı aracılığıyla kolaylaştırıyor. Kullanıcı adı ve şifrenizi kullanarak hesabınıza giriş yaptıktan sonra otomobilinizin lastiğine dair basınç değerlerini kolayca öğrenebilirsiniz. Bazı modellerde dizel motora ve tam doluluğa bağlı olarak ideal basınç değerlerine küçük çaplı eklemeler yapılabiliyor.

Lastik basıncını ifade etmek için dünyanın hemen hemen her ülkesinde “bar” ölçü birimi kullanılıyor. Ancak bazı ülkelerde bu ölçü birimi yerine basınç değeri “Psi” ile ifade ediliyor. Türkiye de bu ülkelerin arasında yer alıyor. 1 bar, 14,5 Psi değerine denk geliyor. Eğer sahip olduğunuz otomobilin lastik basıncı üretici firma tarafından bar cinsinden ifade ediliyorsa, Psi değerini bulmak için kullanım kılavuzunda ve araç üzerindeki uyarı notlarında yazan rakamı 14,5 ile çarpabilirsiniz.

Basınç değerleri, daha büyük çaplı jantlarda daha düşük profilli lastikler kullanılması nedeniyle değişiklik gösterebiliyor. Düşük profilli lastikler, yüksek duvarlı lastiklere göre daha az yuvarlanma direnci ve sürtünme yaratıyor. Bu nedenle yüksek profilliler ile aynı seviyeye kadar şişirmek, hem sürüşün zorlaşmasına hem de yolculuk boyunca gürültünün artmasına yol açıyor. Toyota modellerinin lastik basınçları için belirlenmiş değerlerin dışına çıkmak ayrıca yakıt tüketiminin de yükselmesini sağlıyor. İdeal değerin üstünde olan basınç, lastiğin çok daha çabuk yıpranmasına ve otomobilin yerden daha kolay yükselmesine sebep olabiliyor.

Lastiğinizin, Toyota tarafından belirlenen basınç değerlerine sahip olup olmadığını anlamak için portaldaki bilgileri gözden geçirmek veya teknik servisten yardım almak dışında kendiniz de kontroller yapabilirsiniz.

Toyota Modellerinin Lastik Basınçları Nasıl Kontrol Edilir?

Lastiklerde, gerek sık kullanımdan gerekse de hava koşullarından dolayı sürekli basınç kaybı yaşanıyor. İdeal koşullar sağlansa bile her ay 0,069 barlık kayıp söz konusu olabiliyor. Bu nedenden dolayı sürüş deneyiminde aksaklıklar yaşamamanız adına lastiklerinize 30 günde bir basınç kontrolü yapabilirsiniz.

Kontrol için kendiniz bir basınçölçer alabilir ya da bulunduğunuz yerdeki bir tamirhaneye gidebilirsiniz. Sıcaklık etki edeceği için kontrole başlamadan önce lastiklerin soğumasını beklemek gerekiyor. Lastiğin soğuduğundan emin olduktan sonra sibop kapağını döndürerek açıp, basınçölçeri sibopun üzerine yerleştirerek kontrol işlemine başlayabilirsiniz. Ölçeri okuduktan sonra ise lastikteki basıncın ideal seviyede olup olmadığını tavsiye edilen değerlerle karşılaştırarak kolayca bulabilirsiniz. Eğer hava takviyesi gerekirse, varsa kendi hava kompresörünüzü kullanabilir ya da en yakın tamirhaneye gidip uzman yardımı alabilirsiniz.

Toyota, yolculuk yaparken durup kontrolle zaman kaybetmemeniz için ürettiği modellerde Lastik Basınç Sistemi adlı aktif güvenlik teknolojisine yer veriyor.

Toyota Lastik Basınç Sistemi (TPMS) Nedir?

TPMS, Toyota modellerinin lastik basınçlarındaki değişiklikleri anında sürücülere bildirerek güvenli sürüş deneyimini aksatacak durumların ortaya çıkmasını engelliyor. Teknoloji sayesinde basınç azalışına bağlı kazaların meydana gelmesinin önüne geçiliyor. CorollaRAV4 ve CH-R modellerinde opsiyonel veya standart olarak sunulan sistemin ayrıca yakıt tasarrufu, emisyon değerlerinde azalma, otomobilin performansında artış ve lastik ömrünün uzaması gibi olumlu katkıları da bulunuyor.

Toyota modellerinin büyük çoğunluğunda sistem doğrudan lastiğe bağlı çalışıyor. Sistemde sensörler, valf tertibatına bağlanıyor. Batarya destekli sensörler, lastiklerden aldıkları verileri kablosuz bağlantıyla kontrol modülüne aktarıyor. Eğer basınç kaybı varsa sürücü ikaz ışığı aracılığıyla uyarılıyor.

KÖŞE YAZILARI

Şu anda birçok masaüstü yayıncılık paketi ve web sayfa düzenleyicisi, varsayılan mıgır metinler olarak Lorem Ipsum kullanmaktadır. Ayrıca arama motorlarında ‘lorem ipsum’ anahtar sözcükleri ile arama yapıldığında henüz tasarım aşamasında olan çok sayıda site listelenir. 

Toyota toyota

inelenen bir sayfa içeriğinin okuyucunun dikkatini dağıttığı bilinen bir gerçektir. Lorem Ipsum kullanmanın amacı, sürekli ‘buraya metin gelecek, buraya metin gelecek’ yazmaya kıyasla daha dengeli bir harf dağılımı sağlayarak okunurluğu artırmasıdır.

Toyota

Beşyüz yıl boyunca varlığını sürdürmekle kalmamış, aynı zamanda pek değişmeden elektronik dizgiye de sıçramıştır. 1960’larda Lorem Ipsum pasajları da içeren Letraset yapraklarının yayınlanması ile ve yakın zamanda Aldus PageMaker gibi Lorem Ipsum sürümleri içeren masaüstü yayıncılık yazılımları ile popüler olmuştur.

Toyota toyota

Lorem Ipsum, dizgi ve baskı endüstrisinde kullanılan mıgır metinlerdir. Lorem Ipsum, adı bilinmeyen bir matbaacının bir hurufat numune kitabı oluşturmak üzere bir yazı galerisini alarak karıştırdığı 1500’lerden beri endüstri standardı sahte metinler olarak kullanılmıştır.

Jhon Doe Lorem Name