Toyota Yarış Takımı, Yeni Sezonda Zirve Mücadelesine Hazır

91 gösterim

Toyota, daha iyi yol otomobili üretmenin yolunun motorsporlarından geçtiğini biliyor. Bu amaç doğrultusunda piste çıkan yarış takımı GAZOO Racing, 2018-2019 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası takvimindeki yarışlarda kürsünün en üst basamağını elde etmek için hibrit elektrikli aracının sınırlarını zorlamayı sürdürecek. Toyota, yeni sezonda geçen yıl başarılı sonuçların altına imza atmasını sağlayan TS050 HYBRID yarış otomobilinin güncellenmiş versiyonunu kullanacak.

Toyota GAZOO Racing Deneyimli Pilot Kadrosu İle Şampiyonluğu Hedefliyor

FIA tarafından düzenlenen Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın önceki sezonlarında birçok başarılı sonuca imza atan Toyota GAZOO Racing, yeni sezonda kadrosunu Formula 1’in şampiyon pilotu Fernando Alonso ile güçlendirdi. Formula 1 kariyerinde 2 pilotlar kategorisi şampiyonluğu bulunan Alonso, 8 numaralı araçta Sébastien Buemi ve Kazuki Nakajima ile birlikte görev yapacak. İspanyol pilot, WEC takvimindeki tüm yarışlarda kokpitteki yerine alacak ve aynı zamanda Formula 1 yarışlarında da boy göstermeye devam edecek. Toyota GAZOO Racing’in LMP1 sınıfında şampiyonluk mücadelesi verecek diğer aracı, 7 numaranın koltuğunu ise Mike Conway, Kamui Kobayashi ve José María López paylaşacak.

Geçtiğimiz yıllarda yarış kadrosunda yer alan deneyimli Anthony Davidson’ın yedek ve geliştirme pilotu olarak katkı sağlayacağı ekip, sezon öncesi hazırlık aşamasında 21 bin kilometrelik testleri başarıyla geçti.

Hedefinde şampiyonluk olan Toyota, yeni yarış otomobilinin tanıtımını 2018-19 WEC Sezonu’nun ilk resmi seansı öncesinde yaptı. 2018 TS050 HYBRID’in, bu sezon 8 yarışta boy göstermesi hedefleniyor. WEC şampiyonluğu ve prestijli Le Mans 24 Saat yarışını kazanmak, aracın öncelikli hedeflerinin başında geliyor.

Toyota GAZOO Racing Başarı İçin Hibrit Teknolojisine Güveniyor

Toyota GAZOO Racing, yeni sezondaki ilk yarışına 5 Mayıs’ta Belçika’daki efsanevi pist Spa-Francorchamps’da çıkacak. Başarıya ulaşmak için Toyota’nın öncüsü olduğu hibrit teknolojisine güvenen takımın bu yarışla birlikte LMP1 kategorisinde kullanmaya başlayacağı yeni TS050 HYBRID, teknolojik açıdan geldiği seviye nedeniyle adından sıkça söz ettiriyor.

Geçtiğimiz yıl dayanıklılık yarışlarında boy göstermeye başlayan araç, gelişen teknolojisi sayesinde 2012 yılında kullanılan ilk WEC prototipine göre yüzde 35 daha az yakıt tüketiyor. Düşük yakıt tüketimi dolayısıyla pistte daha uzun süre kalabilen otomobilin performansı da daha yüksek seviyede seyrediyor. 2017’de 3 yarışlık galibiyet serisine imza atarak ilgiyi üzerine çeken Toyota hibrit teknolojili yarış aracının; 1000 beygir güç üretebilen, ikiz turbo, direkt enjeksiyonlu V6 motoru bulunuyor. 2018-2019 sezonunda önceki yıla göre performans artışının olması için aerodinamik paketinde geliştirmeler yapılan araç, saatte 330 kilometre hızın üzerine çıkabiliyor.

Yarış otomobilleri üzerinde gerçekleştirilen ve pistlerdeki rekabetçi ortamda sınırları zorlanarak denenen yeni geliştirmeler, Toyota’nın seri üretimini yaptığı modellere katkı sağlıyor. Ayrıca Toyota, WEC’de edindiği deneyimle hibrit teknolojisinde de ileriye dönük önemli adımlar atmaya ve satışını gerçekleştirdiği 11 milyondan fazla araçla bu segmentteki öncü konumunu korumaya devam ediyor.

Toyota Hibrit Modelleri Dayanıklılık ve Kaliteleri ile Dikkat Çekiyor

Toyota, 20 yılı aşkın süredir doğa dostu özellikleri ile ön plana çıkan hibrit teknolojisini geliştiren projelere yatırım yapıyor. 1997 yılında Prius’u satışa sunan marka, ilerleyen yıllarda Yaris, Auris, RAV4 ve C-HR modellerinin hibrit versiyonlarını da otomotiv dünyasına tanıttı. O dönemden bu yana satışı gerçekleştirilen hibrit otomobiller sayesinde konvansiyonel araçlara oranla 90 milyon tonun üzerinde karbondioksit emisyonu tasarrufu elde edildi.

Toyota, hibrit teknolojinde geldiği noktayı, 2014’te ilk seri üretim hidrojen yakıt hücreli modeli Mirai ile gözler önüne serdi. Karbondioksit salınımı yapmayan araç, tam dolum ile en az 500 kilometre mesafe yol alabiliyor. Devrim niteliğindeki bir diğer hibrit modeli FFV ise yakıt olarak şeker kamışından elde edilen etanolü kullanıyor.

KÖŞE YAZILARI

Şu anda birçok masaüstü yayıncılık paketi ve web sayfa düzenleyicisi, varsayılan mıgır metinler olarak Lorem Ipsum kullanmaktadır. Ayrıca arama motorlarında ‘lorem ipsum’ anahtar sözcükleri ile arama yapıldığında henüz tasarım aşamasında olan çok sayıda site listelenir. 

Toyota toyota

inelenen bir sayfa içeriğinin okuyucunun dikkatini dağıttığı bilinen bir gerçektir. Lorem Ipsum kullanmanın amacı, sürekli ‘buraya metin gelecek, buraya metin gelecek’ yazmaya kıyasla daha dengeli bir harf dağılımı sağlayarak okunurluğu artırmasıdır.

Toyota

Beşyüz yıl boyunca varlığını sürdürmekle kalmamış, aynı zamanda pek değişmeden elektronik dizgiye de sıçramıştır. 1960’larda Lorem Ipsum pasajları da içeren Letraset yapraklarının yayınlanması ile ve yakın zamanda Aldus PageMaker gibi Lorem Ipsum sürümleri içeren masaüstü yayıncılık yazılımları ile popüler olmuştur.

Toyota toyota

Lorem Ipsum, dizgi ve baskı endüstrisinde kullanılan mıgır metinlerdir. Lorem Ipsum, adı bilinmeyen bir matbaacının bir hurufat numune kitabı oluşturmak üzere bir yazı galerisini alarak karıştırdığı 1500’lerden beri endüstri standardı sahte metinler olarak kullanılmıştır.

Jhon Doe Lorem Name