Arabalarda en çok arıza çıkartan parçalar nelerdir?

Otomobil sahibi olmak birçok sorumluluğu da beraberinde getiriyor. Size yıllarca hizmet ...
3.451 Gösterim
3.451 Gösterim

Otomobil sahibi olmak birçok sorumluluğu da beraberinde getiriyor. Size yıllarca hizmet etmesini istediğiniz aracınızın bakımını düzenli bir şekilde yaptırmak bu sorumluluklar arasında belki de en önemlisi. Birbirinden farklı parçaların birbiriyle uyum içinde çalışmak zorunda olduğu otomobiller kimi zaman kullanıma bağlı kimi zaman da doğal yollardan yıpranan bileşenlerden oluşuyor. Arabalarda en çok arıza çıkartan parçalar nelerdir sorusuna cevap arayarak olası problemleri önceden tespit edebilir veya sürüş tarzınızda değişikliğe giderek otomobilinizin daha uzun ömürlü olmasını sağlayabilirsiniz.

Arabalarda en çok hangi parçalar tamire ihtiyaç duyar?

Otomotiv endüstrisi her geçen gün gelişip sürücülerin işlerini kolaylaştırsa da otomobil sistemlerine dahil olan yeni parçalar, ekstra dikkat isteyebiliyor. Öte yandan geleneksel otomobillerin aksine elektronik ve akıllı sistemlerle donatılan modern otomobiller daha farklı bir sürüş tarzı gerektiriyor. Modern otomobilleri eski alışkanlıklara bağlı kalarak kullanmak bazı parçaların sık sık arızalanmasına neden oluyor.

İşte bu sebeple sürüş kalitenizi artırmak ve arızalanmaların önüne geçmek adına otomobillerin hayati önem taşıyan bazı kısımlarına ekstra özen göstermekte fayda var.

Süspansiyon: Yay, amortisör, payanda ve bobin gibi birçok parçanın karmaşık bir şekilde bir araya geldiği süspansiyonlar arızalandığında sürüş kalitesini belirgin bir biçimde düşürüyor. Süspansiyonların arızalandığını gösteren başlıca belirtileri ise lastiklerin asimetrik aşınması ve tümseklerden konforsuz geçişler. Agresif sürüşlerin de tetiklediği süspansiyon arızalarının onarım süreci maliyetli olmakla birlikte profesyonellik gerektiriyor.

Frenler: Arabalarda güvenliğin en önemli parçası olan frenler ve fren balataları kullanıma bağlı olarak kısa sürelerde aşınabiliyor. Özellikle şehir içi kullanımlarda ve dur kalk trafiklerinde yoğun olarak kullanılan fren balatalarının her üç ila beş yılda bir değiştirilmesi gerekiyor.

Lastikler: Lastikler otomobillerde performanstan konfora çok sayıda görev üstleniyor. Aynı zamanda önemli bir güvenlik donanımı olan lastikler sert veya sivri cisimlere çarptığında patlayabiliyor ya da kullanıma bağlı olarak zamanla aşınabiliyor. Değişimi nispeten pahalı olan bu ekipmanın uzun ömürlü olması için sürüş tarzında çok agresif olmamak gerekiyor.

Yakıt pompası: Yakıt pompasının ömrü aracın ömrüyle eşdeğer olabildiği gibi beş yıllık bir sürüşün ardından da son bulabiliyor. Sürekli çalışır halde olan bu parça, yakıt deposunun içindeki pas ve kirden zarar görmeye oldukça müsait. Yakıt deposu boşken marşa basılması veya sürekli düşük yakıt seviyesinde sürüş yapılması pompanın yağlanmasına neden olarak arıza risklerini artırıyor.

Yağ ve yağ filtresi: Motor sağlığı için hayati bir göreve sahip olan yağ filtresi motorun ihtiyacı olan yağı süzmeye yarıyor. Motordaki yağın zamanla kirlenmesi yağ filtresinde tıkanmalara sebep olduğu için bu parçanın her 10 veya 15 bin kilometrede bir değiştirilmesi gerekiyor.

Hava filtresi: Motorun sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için yakıt kadar havanın kalitesi de önemli. Dışarıdan alınan havayı çeşitli partiküllerden arındırarak motora temiz hava gitmesini sağlayan hava filtresinin de tıpkı yağ filtresi gibi her 10 veya 15 bin kilometrede bir değiştirilmesi gerekiyor.

Buji: Geç çalışan bir motor, yavaş hızlanma, gürültülü bir rölanti gibi arıza belirtileri otomobiller arasında oldukça yaygın. Bu problemler motordaki hava ve yakıt karışımını yakmaya yarayan bujilerin yanlış zamanda ateşlediğini işaret edebiliyor.

Akü: Aküsü biten bir arabayla yolda kalmak hemen herkesin aşina olduğu sürüş deneyimlerinden biri. Akü, aracın çalışabilmesi için marş motoruna akım vermekle görevli bir parça. Aynı zamanda araba çalışmıyorken far ve klima gibi donanımların çalışması için gerekli elektrik akımını sağlıyor. Uzun süreli kullanımların ardından performans düşüklüğüne uğrayarak arızalanabiliyor. Asit tabakaları ve düşük şarj, akü arızalarının en yaygın sebepleri arasında yer alıyor. Akünün her dört ila beş yılda bir değiştirilmesi, kirli terminallerin ve hasarlı kabloların kontrol edilmesi gerekiyor.

Farlar ve lambalar: Farlar, fren lambaları ve sinyaller de sık arızalanan otomobil parçaları arasında yer alıyor. Fren ve sinyal lambalarını aracın içindeyken fark etmek zor. Dolayısıyla buradaki arızaları tespit etmek için sık sık kontrol etmekte fayda var.

YORUM YAZ

4 × 2 =