Kör Nokta Uyarı Sistemi Nedir? Nasıl Çalışır?

6.274 Gösterim

Otomobil kullanımı esnasında pencere direkleri, koltuk bağlıkları hatta yolcular çevredeki diğer taşıtların ve nesneleri fark edilmesini zorlaştırabiliyor. Böyle durumlarda devreye sürücüyü görsel olarak uyaran kör nokta uyarı sistemi giriyor. İlk kez 2003 yılında kullanılmaya başlanan sistem sayesinde normal şartlarda yolun göremeyeceğiniz bölümleri hakkında da çaba harcamadan bilgi sahibi olabilirsiniz. Böylece sevdikleriniz ile birlikte daha güvenli yolculuk deneyimi yaşayabilirsiniz.

Kör Nokta Uyarı Sistemi Nasıl Çalışıyor?

Sürüş esnasında oluşan kör noktalar ile ilgili sizleri uyaran sistem, her iki yönden yaklaşan araçları belirlemek için bir dizi sensör ve kameradan yardım alıyor. Bu sensörler vasıtasıyla algılanan bir araç otomobilinize yaklaştığında ilgili yöndeki yan aynada uyarı işareti görünür hale geliyor. Kimi otomobillerde uyarı işareti, aynaya en yakın ön tavan sütununun iç kısmında ya da aynanın bitişiğindeki pencere çerçevesinde de olabiliyor. İkaz ışığı, yan şeritteki araç 50 metrelik alan içerisinde olduğu sürece yanmaya devam ediyor.

Kör noktalardan otomobilinize yaklaşan diğer araçlar konusunda sizi uyaran ikaz ışığının yanmasını sağlayan kamera ve sensörler, genelde her bir aynanın köşesine ya da altına yerleştiriliyor. Bazı sistemlerde sensörler tampona da monte edilebiliyor. Üretici firma tarafından otomobile yerleştirilen tüm bileşenler bütünleşik olarak çalışarak sürücüye bilgiyi anında iletiyor.

İkaz ışığının ve diğer bileşenlerin bulundukları bölgelerin temiz tutulması, sistemin etkin çalışmasında anahtar rol üstleniyor. Bu amaç doğrultusunda otomobilinize binmeden önce sistemi etkisiz hale getirebilecek kar, yaprak, toz, çamur birikintilerini mutlaka temizlemeniz gerekiyor.

Kör Nokta Uyarı Sistemi Güvenlik Risklerinin Azalmasına Yardımcı Oluyor

Yeni nesil otomobillerde kör nokta uyarı sistemine genellikle diğer gelişmiş güvenlik teknolojileri ile birlikte yer veriliyor. Bu sayede araçta bulunan bireyler için yolculuk çok daha güvenli hale geliyor. Örneğin bir sürücü, otomobilini park ettiği yerden çıkartırken yoldan geçen başka araç olup olmadığını çok daha kolay biçimde anlayabiliyor. Hatta bazı durumlarda sistem, sadece kör noktadan yaklaşan aracı algılamakla kalmayıp otomobilin hareketine müdahale ederek olası kötü durumların da önüne geçebiliyor.

Hareket halindeyken ise sistem sürücüye görsel uyarı göndermenin yanı sıra tıpkı park alanında çıkışta olduğu gibi gerektiği hallerde sürücünün şeritte kalmasına yardımcı oluyor. Bu esnada kör nokta takip desteği bir diğer gelişmiş güvenlik teknolojisi olan şerit kontrol sistemi ile ortak hareket ediyor. Son yıllarda otomotiv sektöründe standart haline gelen bu iki sistem arasında iletişim, merkezi kontrol ünitesi aracılığıyla sağlanıyor.