Şerit Takip Sistemi Nedir? Nasıl Çalışır?

4b gösterim

Araç kullanırken şeridin takibi oldukça önemli bir konu olarak dikkat çekiyor. Zira pek çok kaza şerit ihlali nedeniyle meydana geliyor. Bu tür kazaları önlemek adına Şerit Takip Sistemi devreye giriyor. Şerit Takip Sistemi hem araçta seyahat eden kişi veya kişilerin güvenliğini hem de trafikteki diğer araçların güvenliğini ilgilendiren bir durum olarak biliniyor. Sistem, sürücü kendi şeridinin dışına çıktığı zaman sesli ya da araç modeline göre titreşimli uyarı veriyor. Böylece durum hakkında sürücüyü bilgilendiriyor.

Şerit Takip Sistemi genel olarak opsiyonel olarak sunulan bir emniyet donanımı olarak karşımıza çıkıyor. Ancak güvenliği önde tutan araç sahipleri için kritik bir sistem olma özelliği taşıyor.

Şerit Takip Sistemi Nasıl Çalışır?

Şerit Takip Sistemi temelde basit bir mekanizma ile çalışıyor. Genel olarak araçlarının iç dikiz aynasının üzerinde ya da ön camın arka tarafında bir kamera bulunuyor. Bu kamera yoldaki şerit çizgilerini algılamak için görev yapıyor. Daha sonra kontrol ünitesi devreye giriyor ve aracın bulunduğu konumu hesap ediyor. Eğer araç kendi yolunu takip etmek yerine yavaşça şerit çizgisinden çıkmaya başladıysa sürücüye sesli olarak ya da direksiyon titreşimi yoluyla uyarı veriyor

Öte yandan Şerit Takip Sistemi, araçtan araca farklılık gösteriyor. Bazı otomobillerde tek şerit bu sistem için yeterli olurken, bazı otomobiller ise daha fazla şeride ihtiyaç duyuluyor. Ayrıca Şerit Takip Sistemi belli bir hızdan sonra devreye giriyor. Bununla birlikte sistemin devre dışı kaldığı zamanlar da oluyor. Bunlardan ilki ”hız” faktörü olarak öne çıkıyor. Eğer araç Şerit Takip Sistemi için belirlenen hızın altındaysa sistem devre dışı kalıyor. Diğer sebep ise; eğer aracın sürücüsü direksiyonu tutmuyorsa yine sistem devreye girmiyor.

Şerit Takip Sistemi Nasıl Devre Dışı Kalır?

Bu sistem ile ilgili olarak en çok kafa karıştıran durumlardan biri de kasıtlı olarak şerit değiştirildiğinde sistemin vereceği tepki oluyor. Bu noktada sinyal kolu devreye giriyor. Pek çok otomobilde şeridini değiştirmek isteyen sürücü sinyal verdiğinde sistem otomatik olarak devreden çıkıyor.

Birçok otomobilde ise şerit değiştirmek istediğinde sinyal verildiği an sistem devre dışı kalarak şerit değiştirmeyi mümkün kılıyor. Şerit Takip Sistemleri’nin çoğu aracın sürücü tarafından yönlendirildiği zamanları algılıyor ve kendisini pasif hale getiriyor.