Toyota 2020 Hedefini 3 Yıl Öncesinden Yakaladı

1.056 Gösterim

Toyota, 20 yılı aşkın süredir çevre dostu otomobiller geliştirmeye odaklanan çalışmalara yaptığı yatırımın karşılığını 2017 yılı hibrid satışında yeni bir rekora imza atarak aldı. Bir önceki yıla göre yüzde 8 oranındaki artışla, Toyota’nın hibrit otomobil satışı 2017’de 1 milyon 520 bine ulaştı. Bu başarı sayesinde 2020 yılı için belirlenen 1,5 milyon hibrit araç satışı hedefi, 3 yıl öncesinden gerçekleştirilmiş oldu.

Toyota’nın 2020 Hedefinin Merkezinde Hibrit Modeller Bulunuyor

Toyota, bugün hibrit araç satışı konusunda toplamda 11 milyon 470 bin adede ulaşmış durumda. Elde edilen satış miktarı sayesinde karbondioksit emisyonu tasarrufu, konvansiyonel araçlara göre 90 milyon tonun üzerine çıktı. Toyota’nın bu başarıyı yakalamasında 1997 yılında satışa sunduğu Prius’un büyük oranda payı bulunuyor. Seri üretimini gerçekleştirdiği ilk hibrit motorlu aracı Prius, Toyota’yı bu segmentin öncüsü haline getirdi. Hibrit araçlarının kalitesi ve dayanıklılığı ile bulunduğu konumu hak ettiğini kanıtlayan Toyota, 2014 yılında ilk seri üretim yakıt hücreli aracı Mirai’yi showroomlara getirerek, otomobil dünyasına devrim niteliğinde bir yenilik daha sunmuş oldu.

Toyota, günümüzde dünyanın 90 farklı ülke ve bölgesinde ulaşım ihtiyacını çevreyle uyumlu araçlar kullanarak çözmek isteyen müşterilerine geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. 33 farklı hibrit ve 1 adet plug-in hybrid modelinden oluşan bu geniş yelpazedeki seçeneklerin en büyük özelliklerinden birini, şarja gereksinim duymamaları oluşturuyor.

Toyota, gücünü elektrik motorundan alan farklı modeller tanıtarak 2050 Çevre Vizyonu kapsamındaki hedeflerinden biri olan 2030 yılına ilişkin hedefine ulaşmayı amaçlıyor. 2030’da elektrikli motora sahip araç satışının yıllık 5,5 milyon adede çıkması hedefinin gerçekleşebilmesi için 2020 yılı itibariyle mevcut her modelin bir hibrit versiyonunun ürün gamına yerleştirilmesi hedefleniyor.

Toyota 2050 Çevre Vizyonu İle Daha İyi Bir Gelecek

Toyota, benimsediği 2050 Çevre Vizyonu aracılığıyla doğayı koruma ve geliştirme konularında topluma öncülük etme sorumluluğunu yerine getirmeyi amaçlıyor. Çevre vizyonu kapsamında öncelik, “çevre üzerinde sıfır etki” hedefine yönelik yeni düşünce tarzlarının ve teknolojilerinin üretimine veriliyor. Bu doğrultuda geliştirilen geleceğin otomobili Mirai, ilk seri üretim hidrojen yakıt hücreli sedan olma özelliğini taşıyor. Su buharı dışında herhangi bir gazın salınımını yapmayan otomobil, daha temiz ve daha verimli ulaşım çözümleri üretmenin ilk adımını oluşturuyor.

2050 Çevre Vizyonu; insanlar, ürünler ve gezegenimiz arasında uyum sağlanarak daha iyi bir gelecek inşa edilmesinin önünü açacak projelere de odaklanıyor. Bu bağlamda “Azalt, Tekrar kullan, Geri dönüştür, Geri kazan” sloganını benimseyen Toyota, araçların üretim şeklinin ve kullandığı kaynakların doğaya etkisini en aza indirecek çalışmalar yapıyor. Bu çalışmalar boyunca geri dönüşüm fırsatlarının ve kullanım süresinin artırılması, enerji geri kazanımı gibi konulara dikkat ediliyor.

Toyota’nın benimsediği “insanların ve doğanın uyum içinde olduğu bir dünya” ilkesi, 1992’de belirlenen “Toyota’nın Kılavuz İlkeleri”nde ve “Toyota Earth Charter”da da bulunuyor. Bir otomobilin tasarım aşamasından üretimine, kullanımından geri dönüşümüne kadar her aşamasında çevre üzerindeki etkilerini daima göz önünde bulunduran Toyota’nın 2008 yılında geliştirdiği kurallar ise biyolojik çeşitliliğin sağlanması konusundaki etkinliklerini açıklıyor.

Toyota Çevre Dostu Proje ve Ortaklıkları Hayata Geçiriyor

2016 yılında Mirai ile New York Uluslararası Auto Show’da “2016 Yılının En Çevreci Otomobili” ödülünün sahibi olan Toyota, daha iyi bir yaşam sorumluluğunun bilinciyle yakıt hücresi ve alternatif enerji üretimi konularına odaklanan projeleri teker teker hayata geçiriyor. Panasonic ile ortaklaşa başlatılacak prizmatik bataryaların geliştirilmesine yönelik fizibilite çalışmaları ve 2020’de işler hale gelecek dünyanın ilk megavat ölçekli yakıt hücresi elektrik santrali, bu projelerin başında geliyor.