Toyota, hibrit teknolojisinin öncüsü konumuna gelmesini sağlayan ilk seri üretim modelini otomotiv dünyasına sunduğu 1997 yılından günümüze kadarki süreçte toplam 11 milyon 211 bin 115 adetlik satışa ulaştı. 2017 yılında Avrupa pazarındaki Toyota hibrit satışı ise bir önceki yıla oranla yüzde 38 arttı ve 406 bin adede yükseldi. Bu performans ile birlikte Toyota’nın Avrupa’daki 1.001.700 adetlik toplam satış miktarında hibrit teknolojisine sahip otomobillerin oranı yüzde 41’e çıktı.
Toyota Hibrit Türkiye’de de Rekor Kırmayı Sürdürüyor
Toyota, kendi kendini şarj edebilme özelliği bulunan, bu nedenle de pillerini doldurmak için harici bir kaynağa bağlı kalma zorunluluğunu ortadan kaldıran hibrit teknolojine yakın ve orta vadede çözüm yolu olarak görüyor. 20 yıldan fazla süredir geliştirme çalışmalarını sürdürdüğü bu teknoloji sayesinde yüksek sürüş konforu ve düşük yakıt tüketimi gibi avantajlar sunmakla birlikte çevreye ve insan sağlığına verdiği önemi de vurgulamaya devam ediyor. Bu etkenlere ek olarak modellerinin kalitesi ve dayanıklılığı, Toyota’nın tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de satış rekorları kırmasını sağlıyor.
Bugüne kadar Türkiye’de 6 bin 500 hibrit otomobil satışı gerçekleştiren Toyota, bu miktarın 4 bin 110 adetlik kısmını segmente getirilen vergi teşvikinin etkisiyle 2017 yılı içerisinde gerçekleştirdi. Markanın Türkiye’de ürettiği ilk hibrit modeli olan C-HR, Toyota hibrit modelleri arasında en çok tercih edilen otomobil haline geldi. 2017 yılında Türkiye’de satışı gerçekleşen her 4 hibritten 3’ü, eşsiz crossover tasarımı ve dinamik motor seçenekleri ile hareketli yaşamı benimseyenlerin ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilen Toyota C-HR oldu. Ayrıca aynı yıl içerisinde Türkiye’de bu segmentte gerçekleştirilen her 100 satışın 92’sinde tüketiciler Toyota hibrit modellerini tercih ederek, markanın bir başka rekora daha imza atmasını sağladı.
Toyota Hibrit Farkındalığı Çalışmalarına ODD’den Birincilik Ödülü
Toyota’nın satış ve satış sonrası birçok alanda yürüttüğü 360 derece iletişim çalışmaları, Türkiye’de hibrit farkındalığının artmasında oldukça etkili rol oynadı. Farkındalığı artırmaya yönelik “Toyota Hibrit” projesi, Otomobil Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından düzenlenen “Satış ve İletişim Ödülleri, 2017 Gladyatörleri” yarışmasında “Yılın Entegre İletişim Kampanyası” kategorisinde birincilik ödülünü kazandı. Toyota, çalışanlarının çevrenin korunmasına birinci derecede öncelik vermesi için uzun süre önce “Yeşil Ay” gibi uygulamaları da başlatmış ve olumlu sonuçlar almıştı.
Toyota’nın hibrit satışları günümüzde yıllık 1,5 milyon adede yaklaşıyor. 2020 yılına kadar toplam miktarın 15 milyona ulaşması hedefleniyor. Gerçekleştirdiği farkındalık artırıcı çalışmalar ve kalitesi ile 1997 yılından beri 11 milyonun üzerinde aracın trafiğe çıkmasını sağlayan Toyota, bugün dünya genelinde satışa sunduğu 33 farklı hibrit ve 1 plug-in hybrid modeli ile pazardaki liderliğini konumunu koruyor. Yaris Hybrid, RAV4 Hybrid, Prius, Auris Hybrid, Auris Touring Sports Hybrid ve Toyota C-HR Hybrid Toyota’nın Türkiye pazarına sunduğu modeller arasında yer alıyor.
Dayanıklılık ve Performanstan Ödün Vermeyen Toyota Hibrit Teknolojisi
Toyota hibrit modellerinin yoğun şekilde talep görmesinin kaynağını, 20 yılı aşkın süredir gerçekleştirilen geliştirme çalışmaları oluşturuyor. İlk seri üretim hibrit modeli Prius ile başlayan bu çalışmalar sonucunda günümüzde sürücülere biri benzinli, diğeri elektrikli iki motora sahip, pürüzsüz güç ve yüksek tork üretme potansiyeline sahip araçlar sunuluyor. Sürüş sırasında daha yüksek performansa ihtiyaç duyulduğunda, konsolda bulunan düğme aracılığıyla motordan sağlanan güç artırılabiliyor.
Hibrit araçların hızlanması sırasında her iki motor da birlikte çalışarak alınabilecek maksimum performansı sağlıyor. Bu durum konvansiyonel araçlara göre daha seri sürüş imkânı yaratıyor. Yavaşlama ve frenleme anında ise geliştirilen sistem sayesinde ortaya çıkan kinetik enerji geri dönüştürülüyor ve piller dışarıdan müdahale olmaksızın şarj edilebiliyor.