Torpido Çatlak Tamiri Nasıl Yapılır?
Araç iç tasarımını bir hayli bozan torpido gövdesi sorunları onarım ve bakım ile kolayca çözülmektedir. Ön gövde olarak bilinen torpidodaki ana sorun ise çatlaklardır. Aşınma sonucunda oluşan torpido çatlak tamiri ve dikkat edilmesi gerekenleri Toyota Türkiye olarak sizinle paylaştık!
Torpido Çatlağı Neden Olur?
Torpido çatlak tamirine dair detaylara geçmeden önce çatlağın olası sebeplerini bilmek gerekir. Torpido çatlağının başlıca nedeni, güneş ışınlarının doğrudan ön gövdeyi aşındırmasıdır. Sağlamlığı zamanla kaybolan torpido gövdesinde bazı aşınmalar meydana gelerek çatlamalar oluşur. Torpido çatlağının önüne geçmek için;
- Düzenli Ön Gövde Temizliği Yapmak,
- Güneşlik Kullanmak ve Ön Gövdeyi Güneşe Maruz Bırakmamak,
- Torpido Özel Koruyucular Kullanmak,
- Araç İç Sıcaklığını Sürekli Kontrol Etmek.
Torpido çatlağının nedenlerinden biri de araç ön gövdesindeki yanlış montajdır. Bu durum zamanla torpidonun bükülmesi ve aşınmasına sebep olmaktadır. Araba torpido gövdesinin çatlama nedenleri arasında, fiziksel darbe ve aşırı baskılardır. Torpido yüzeyine sert cisimlerin çarpması sonucunda oluşabilen çatlamalar için torpido çatlak giderici koruyucular ve boya kullanılmaktadır.
Sıcaklık değişikliklerin yarattığı ısı da araçtaki aşınmalara neden olabilmektedir. Bu aşınmalar da zamanla çatlak meydana getirerek torpidonun hasarlı görünmesine yol açmaktadır. Çatlağın ana nedeni olan güneş ışınlarını önlemek amacıyla güneşlik veya cam filmi kullanmak en güvenilir işlem olacaktır.
Araba Çatlak Torpido Nasıl Tamir Edilir?
Araba göğüs çatlakları tamiri olarak da geçen torpido tamiri için farklı işlemler uygulanmaktadır. Ayrıca torpidoda kullanılan malzemeye göre de farklı çatlak onarım yöntemleri mevcuttur. Torpido gövdesinde kullanılan plastik, poliüretan köpük ve polikarbonat gibi malzemelere göre uygun çatlak tamir işlemleri uygulanır.
Plastik Malzemeye Göre Torpido Tamiri
Torpido gövdesinde sıklıkla daha az maliyet ve yüksek dayanıklılık vadeden plastik kullanılır. Kullanılan plastik malzeme sert ve yumuşak plastik torpido gövdesidir. Sert plastik torpido genellikle alt ve orta sınıf otomobillerde kullanılır. Yumuşak plastik torpido ise üst segment denilen otomobillerde kendini gösterir.
Sert plastik torpidonun çatlağı için öncelikle yüzey temizliği yapılır. Daha sonra toz, yağ ve kirden arındırılan alana ısıl işlem uygulanarak çatlak bölgenin arasına çelik tel atılır. Çatlak bölgeler de ısıl işlem ile birleştirilir ve sert plastikler için üretilen yapıştırıcılar uygulanır. Torpidonun üstündeki çatlak için ise plastik tamir macunu ve zımpara kullanılır. Plastik macun ile doldurulan çatlak, son olarak zımpara ile tutturulur.
Yumuşak plastikli torpido hasarlarda yine yüzeyi kirden ve yağdan arındırmak gerekir. Ardından çatlak alanı zımpalanır ve düzleştirme işlemi tamamlanır. Özel formüle edilen yumuşak plastik tamir kiti kullanılarak aplikatör yardımıyla çatlak alanına iyice yayılması sağlanır. Kuruması tamamlandıktan sonra boyama ve kaplama işlemine geçilir. Torpidoya uygun bir renkteki boya ile tamir edilen bölge boyanır ve aynı malzeme ile kaplanır.
Poliüretan Köpük Çatlak Tamiri
Daha çok lüks ve üst segment otomobillerde kullanılan poliüretan malzeme, torpidonun da dayanıklılığını teminat altına alır. Bununla beraber güneş ışınlarının temas etmesi sonucunda bazı çatlaklar da meydana gelmektedir. Mevcut çatlakların tamiri için;
- Poliüretan köpük malzeme kullanılarak yapıştırıcılar ön gövdeye yapıştırılır.
- Çatlağın olduğu yere plastik dolgulu torpido çatlak giderici macun uygulanır.
- İstek ve ihtiyaca bağlı olarak boya, kaplama ve desenleme yapılabilir.
- Boyama işlemi torpidonun orijinal gövdesine göre boyanır.
Torpido çatlakları için oto tamirciye başvurarak bakım-onarım hizmeti alabilirsiniz. Yine basit aşınmalar ve çatlaklar için oto tamirciye gitmeden torpido çatlak tamirini onarmak mümkündür.
Torpido Onarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Torpido çatlak onarımı veya torpido konsol tamiri, detaylı uygulama gerektiren bir süreçtir. Bununla beraber eğer çatlaklar kabaran düzeyde değilse oto tamirciye gerek kalmadan yüzey temizliği ve torpido onarımı yapılabilir. Bunun için yüzey temizliğinden başlayarak doğru malzeme seçimine kadar detaylı bir torpido onarımı gerçekleştirmek gerekir. Genel olarak torpido onarımı için dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıralayabiliriz:
- Gerekli zımparalama, tamir harcı ve yapıştırma işleminden sonra torpidonun asıl rengine uygun boya işlemi tamamlanmalıdır. Kronik problemli torpido onarımında ise çatlak torpido göğüsleri sökülerek uygun macun ile bir haftalık süreçte tamir yapılmaktadır.
- Yine bu süreçte boya, logo ve desen seçimi de yapılarak doğru tamir işlemleri tamamlanır.
- Genel olarak torpidonun uzun ömürlü kullanımı için kaliteli ve dayanıklı malzemeli araçlar seçilmesi gerekir.
- Yine torpido gövdesinin toz ve kirden arınması için torpido gözünün altında bulunan polen filtresi takarak araç iç bakımını yerine getirebilirsiniz.
Polen filtresinin ne işe yaradığını Polen Filtresi Nedir, Ne Zaman Değiştirilir adlı içeriğimizden edinebilirsiniz.
Torpido çatlağı neden olur?
Torpido çatlağının ana nedeni güneş ışınlarının torpido gövdesine ulaşmasıdır. Ayrıca fiziksel darbe ve hasarlar da torpidonun aşınmasına neden olmaktadır.
Çatlak torpido nasıl tamir edilir?
Torpido çatlağının tamirinde, kullanılan torpido malzemesine göre hareket edilir. Genel olarak torpido tamir macunu, özel yapıştırıcılar, zımpara ve tamir boyası eşliğinde çatlaklar onarılır.