Toyota Dünyanın En Çevreci Markası Oldu

1.5b gösterim

Toyota, doğa dostu girişimleri ve geliştirdiği araçlar sayesinde bir kez daha dünyanın en çevreci otomobil markası listesinde zirvenin sahibi oldu. “Global 500 Çevreci Şirket”i belirleyen sıralamada ise 16. olmayı başaran Toyota, bu başarılı sonuç ile sektöründeki en yakın rakibinden 29 basamak önde olmayı başardı. Newsweek dergisi tarafından her yıl düzenlenen “Yeşil Şirketler Sıralaması”, dünyanın en büyük kuruluşlarını enerji, su kullanımı ve atık seviyesi gibi kıstaslara bakarak değerlendiriyor.

Otomotiv sektöründe dünyanın en çevreci şirketi olduğunun, hibrit ile hidrojen yakıt hücreli araçlar üretme konusundaki başarılarının altını çizen bu ödül için Toyota Avrupa Başkanı ve CEO’su Dr. Johan van Zylbu konu hakkında yaptığı açıklamada; “En başından itibaren Toyota’da yaptığımız her şeyin ortasında çevre olmuştur. 2015 yılında başlattığımız 2050 Çevre Vizyonu ürünlerimizin tüm yaşam çevrimi boyunca çevre üzerinde bıraktığı etkileri azaltma konusunda tüm önemli noktaları güçlendirmesini sağladı. Bu çabanın Newsweek tarafından ödüllendirilmesi, Toyota’nın sürdürülebilir stratejisinin karşılığını verdiğini gösteriyor” dedi.

Hibrit Teknolojisinin Öncüsü Toyota

Adının Türkçe karşılığı “melez” olan ve günümüzde bilinirliği giderek artan hibrit teknolojisi, başta birbirlerine zıtmış gibi görünen iki farklı motor tipini bir araya getiriyor. Toyota’nın “Hybrid Synergy Drive” adıyla geliştirdiği sistem aracılığıyla 20 yıldır öncülüğünü üstlendiği bu teknoloji sayesinde daha fazla güç ve tork tepkisi yaratılabiliyor. Anında hızlanmaya izin veren Toyota hibrit teknolojisi, rölanti durumunda enerji israfını engellerken, yavaşlama ve frenleme esnasında oluşan kinetik enerjiyi daha uzun mesafeler kat edilebilmesi için gereken elektriğe dönüştürüyor.

toyota auris ts hybird

Toyota’nın gelişimine katkı verdiği hibrit teknolojisi sakin, konforlu ve sessiz bir sürüş deneyimi yaşanmasına imkân tanıyor. 77 milyon ton daha az karbondioksit salınımı gerçekleşmesini sağlayan hibrit araçlar sayesinde yakıt tüketiminde 29 milyon kilolitre tasarruf edilebiliyor.

Akıllı Tasarıma Sahip Toyota Hibrit Modelleri

Toyota, hibrit teknolojisinde kalitesi ve dayanıklılığı ile öne çıkıyor.  Sahip oldukları bu iki temel özellik sayesinde dünya genelinde 11 milyonu aşkın Toyota ve Lexus araç kullanılıyor. Türkiye’de ise Yaris, Toyota C-HR, RAV4, Prius ve Auris modelleri hibrit teknolojisine ilgi duyan otomobil tutkunlarının tercihlerine sunuluyor. Bu araçlar kapasitelerine göre değişmekle birlikte ortalama bir sürüş mesafesinin %50’ye yakın kısmında elektrik enerjisini kullanarak gidebiliyor.

Toyota’nın ürün gamında bulunan standart modellerde biri elektrikli, diğeri benzinli toplam 2 motor bulunuyor. 4×4’lerde ise 1 benzinli, 2 elektrikli motora yer veriliyor. Araçlar kendi elektrik enerjilerini frenleme aşamasında geri dönüştürerek üretebildikleri için dışarıdan şarj etmeye gerek duyulmuyor.

Toyota markasını taşıyan hibrit modellerin üretiminde daha az mekanik parça kullanıldığı, sürüş sırasında fren diskleri ve balataları daha düşük oranda aşındığı, motor ömürleri yüksek olduğu için düşük sahip olma maliyeti yaratıyor. Ayrıca markanın en sorunsuz modelleri arasında olduklarından, ikinci elde de avantaj sağlıyorlar.

Hidrojen ile Çalışan Doğa Dostu Toyota Mirai

Japonca’da “gelecek” anlamına gelen Mirai ismiyle tanıtılan Toyota FCV konsept otomobil, görünüm açısından dört kapılı standart bir sedana benziyor. Ancak Mirai’nin yakıtı 3 dakika gibi kısa bir sürede doldurulabiliyor. Yolculuk için ihtiyacı olan gücü ise hidrojenle çalışan ve alanında çığır açan yakıt hücresinden temin ediyor.

Toyota Mirai, temelde hibrit teknolojisini taşıyor. Hibrit bileşenlerini hidrojeni ve havadaki oksijeni kullanarak elektrik üreten bir yakıt hücresi grubu ile birlikte kullanması, otomobili benzerlerinden ayıran en önemli özelliği oluşturuyor. Düşük maliyetle yüksek performans alınmasına olanak veren konsept otomobil FCV, tam yakıtla en az 500 kilometre gidebiliyor.

Mirai, dış görünümüyle de ne kadar radikal olduğunu kanıtlıyor. Otomobilin önünden arkasına kadarki tüm detaylarda akışkan sıvı temasına vurgu yapılıyor.